Testimise eesmärk oli praktikas katsetada, kuidas on uutes Jõgevamaa maakonnaliinide bussides sõita erinevate liikumiseks mõeldud abivahenditega: ratastooli ja rulaatoriga. Saame katsetamise kokku võtta rõõmuga: katsetatud abivahenditega on bussides mugav ja lihtne sõita, samuti ka lapsevankrite ja tõuksidega – seega julgustame kõiki bussidega sõitma, olete igati oodatud! Kindlasti ei maksa kellelgi tunda valehäbi, et ollakse tüliks vms, sest tegelikult on ka bussijuhi vaatest lihtne abivajajaid abistada ning see sai ka praktikas tõestatud. Kui sõitja avaldab soovi, siis bussijuht abistab lapsevankriga ja piiratud liikumisvõimega sõitjate sisenemist ja väljumist bussist. Ratastooliga bussisõitu katsetanud Martini sõnul poleks ta oodanud, et bussiga on nii mugav sõita ning lisas, et tema näol on nüüd uus bussisõitja lisandunud.
Kokku lisandub Jõgevamaale alates jaanuarist kolme tüüpi busse: MAN suured bussid, keskmised Ivecod ning väikesed Mercedesed. MANidel ja Ivecotel on liikumis abivahendiga bussi sisenemiseks kasutatav ramp bussi tagumise ukse juures põrandal ning tuleb lihtsalt käepidemest kinni võttes lahti tõmmata. Mercedestel on ramp tagumise ukse juures põranda sees, bussijuhil tuleb paar lisaliigutust teha, et ramp välja tõmmata, kuid see tegevus käib kiirelt ja lihtsalt.
Katsesõidul osalenud sõitjate tagasiside oli busside osas positiivne ja rahulolev. Osalejate lemmikuks kujunes Mercedese elektribuss, millega sõit oli sujuv ja vaikne. Elektribussi suurimaks vaenlaseks on Jõgeva, kui külmapealinna tiitliga pärjatud piirkonna miinuskraadid, mis vähendavad elektribussi sõiduulatust. Kõige ruumikam on suur MAN buss, aga kohalikele väiksematele teedele sobivaid kõige paremini Ivecod ja Mercedesed.
Lõpetuseks, Ühistranspordikeskus tänab kõiki, kes meeleolukal katsesõidul osalesid: lõbusaid ja tarmukaid prouasid, Jõgevamaa Puuetega Inimeste Koja tegevjuhti Annet, Regionaalministeeriumi peaspetsialist Tiitu, töökat Atko personali, suured tänud bussijuht Margusele, kes rahvast sujuvalt ja turvaliselt sõidutas. Eriline tänu Martinile, kes jagas asjalikku tagasisidet ratastooliga sõitmise vaatest.
MAN, Mercedes, Iveco ja Mercedese elektribuss:
Mercedes buss:
Iveco: